لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد ، تذکر نماينده زاهدان در مجلس هشتم نسبت به گسترش فقر در استان سیستان و بلوچستان را منعکس کرده ، و به نقل از وی خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ، نوشته « سواره از پياده و سير از گرسنه خبر ندارد ، به خدا قسم مردم استان ما از فقر و محروميت با مرگ تدريجی دست و پنجه نرم می‌کنند.»


به نوشته این روزنامه حسينعلی شهرياری در نطق پیش از دستور روز چهارشنبه خود طی هشداری به احمدی نژاد ، گفت « بيکاری در استان ما بی‌داد می‌کند. آمارهايی که ارائه می‌دهند غير واقعی است. نرخ بيکاری در استان بيش از ۲۵ درصد است. اگر قبلا بيکار بی‌سواد داشتيم حالا در هر خانواده چندين باسواد بيکار هستند. »


به گزارش آفتاب يزد ، اين نماينده مجلس همچنین با انتقاد از طرح هدفمند سازی يارانه ها گفته « هر گاه صحبت از اين طرح می‌شود مسئولان ، کشورهای پيشرفته يا اروپايی را مثال می‌زنند ، اما بايد گفت هر گاه حقوق و دستمزد را بر پايه يورو پرداخت کرديد ، يارانه‌ها را نيز شبيه آن کشورها حذف کنيد والا به نظر می‌رسد اگر نتوانسته‌ايم توزيع عادلانه ثروت کنيم ، حداقل در توزيع عادلانه فقر موفق بوده‌ايم. »


به نوشته این روزنامه « انتقاد شهرياری يکی از تند ترين انتقاداتی است که تاکنون از سياست های اقتصادی احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. »


بی خبری از استاد بازداشت شده


روزنامه اعتماد ملی ، بی خبری از وضعيت يک استاد بازداشت شده دانشگاه را مورد توجه قرار داده ، و نوشته با گذشت ۴۰ روز از بازداشت « مهدی ذاکريان » هنوز هيچ اطلا‌عی از دلا‌يل بازداشت و اتهام وی در دست نیست ، و مراجعات و مکاتبات خانواده وی با نهادها و مقامات مسئول تاکنون نتيجه‌ای نداشته است.


به نوشته اين روزنامه « مراجعات مکرر خانواده آقای ذاکریان به دادگاه انقلا‌ب درباره اطلا‌ع از علت و محل بازداشت وی بی‌نتيجه بوده ، و در آخرين مراجعات به مادر وی اطلا‌ع داده‌اند که ذاکريان به اتهام جاسوسی بازداشت شده است. »


اعتماد ملی نوشته « مهدی ذاکريان ۴۰ ساله دارای مدرک دکتری علوم سياسی ، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق ،عضو هيات علمی مرکز مطالعات استراتژيک خاورميانه ، و عضو هيات علمی واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد است. »


اعتراض به لغو سوال از احمدی نژاد


روزنامه جمهوری اسلامی ، در گزارشی از اعتراض برخی نمايندگان مجلس به عدم اعلام وصول طرح سوال از رييس جمهور خبرداده ، و نوشته « در پايان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس پس از اينکه طرح سئوال از رئيس جمهور توسط هيات رئيسه اعلام وصول نشد ، تعداد زيادی از نمايندگان سئوال کننده با تجمع در جايگاه هيات رئيسه نسبت به اين موضوع اعتراض کردند. »


اين روزنامه از قول علی مطهری چهره اصلی طرح سوال از احمدی نژاد نوشته « پس از بررسی امضاها با جمع آوری مجدد امضا اين طرح را بار ديگر به هيات رييسه ارائه خواهيم داد. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، همچنين از قول مصطفی کواکبيان يکی ديگر از نمايندگان مجلس نيز نوشته « طرح سئوال از رئيس جمهور با امضای بيش از ۸۰ نماينده چند روز است که به هيات رئيسه تقديم شده ، اما برخی از نمايندگان معتقدند که محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس مانع از اعلام وصول اين طرح شده است. »


طرح سوال از احمدی نژاد بدليل عدم واکنش رييس جمهوری اسلامی نسبت به اظهارات معاونش ، اسفنديار رحيم مشايی ، مدتی است که از سوی نمايندگان مجلس هشتم پی گيری می شود.


80 درصد ورودی زندان ها معتادند


روزنامه رسالت ، از قول مديرکل فرهنگی تربيتی سازمان زندانها خبر داده « طبق آخرين پژوهش ها معلوم شده است ، 80 درصد کسانی که به جرم های مختلف به زندان وارد می شوند مواد مخدرمصرف می کرده و می کنند. »


اين روزنامه از قول منصور مقاره عابد همچنين نوشته « ترک اعتياد بايد داوطلبانه صورت بگيرد و نمی توان معتاد را به زورترک داد اما ما در ندامتگاهها اين امکان برای زندانيان به وجود آورده ايم که درپروسه اصلاح وتربيت قراربگيرند. »


XS
SM
MD
LG