لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۳

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه جام جم ، انتقاد شديد رييس مجلس شورای اسلامی از برکناری و جابجايی های مکرر در سطوح بالای مديريتی کشور را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « علی لاريجانی رييس مجلس از آنچه که وی آن را صدارت پفکی در جامعه خوانده ، به شدت انتقاد کرد و خواستار آن شد که جلوی برکناری و جابجايی زودهنگام مديران گرفته شود. »


به گزارش اين روزنامه ، لاريجانی با هشدار به اين نوع تغييرات در دولت نهم ، گفته « بايد بپذيريم که برای رسيدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله ، بايد از همه نيروهای کارآزموده اقتصادی بهره ببريم ، و اگر کسی يا گروهی حتی بين اصولگرايان تصور می ‌کند که به تنهايی می‌تواند در اين راه به نتيجه برسد، با خود سوءتفاهم دارد. »


به نوشته جام جم ، علی لاريجانی همچنين با اشاره به اين که « مديران استراتژيک نبايد تند تند عوض شوند » خطاب به مسولان دولت گفته « مسائل اقتصادی که جنبه ملی و عقلانی دارد ، نبايد مورد مناقشه سياسی قرار گيرد. »


نامه ديگری از مظاهری


روزنامه سرمايه ، با انتشار کامل نامه منتشر نشده ای از طهماسب مظاهری خطاب به محمود احمدی نژاد ، وضعيت اقتصادی کشور را بحرانی خواند.


اين روزنامه از قول رييس سابق بانک مرکزی نوشته « وضعيت عمومی اقتصاد شرايط ويژه ای را طی می کند ، در کشورشرايط تورمی حاکم است، و نرخ تورم به رکوردهای جديدی دست يافته است. »


به نوشته اين روزنامه ، مظاهری در اين نامه نيزهمچنان به مواضع قبلی اش پافشاری کرده ، و خطاب به رييس جمهوری اسلامی نوشته « عامل اصلی نرخ تورم ، رشد انفجاری نقدينگی و هجمه نقدينگی به بخش های مختلف اقتصادی بوده است ، و به رغم تدابيری که برای مهار تورم اتخاذ شده، متاسفانه کماکان تصميم ها و مصوبات مختلفی که موجب تشديد تورم است در جريان است ، و عامل تداوم فشارهای تورمی است. »


خطر زباله های عفونی در ۱۴۱ بيمارستان


روزنامه رسالت ، از قول رييس اداره محيط زيست تهران نوشته « از۱۴۷ بيمارستان تهران تنها ۶بيمارستان ازروش بی خطرسازی برای امحاء زباله های عفونی استفاده می کنند ، و مابقی بيمارستان ها فاقد هرگونه سيستم امحای زباله هستند. »


به گزارش اين روزنامه ، شينا انصاری با خطرناک خواندن اين زباله های عفونی برای شهروندان همچنين گفته « درحال حاضر روزانه ۸۰ تن زباله بيمارستانی درتهران توليد می شود که ۲۰ درصد آن عفونی است ، اما به دليل تفکيک نامناسب آن درمراکز درمانی و شهرداری عملا ۸۰ تن زباله عفونی توليد می شود. »


تکذيب انتصاب معاون سياسی وزارت کشور


روزنامه کيهان ، به نقل از روابط عمومی استانداری تهران انتصاب کامران دانشجو به سمت معاونت سياسی وزارت کشور را تکذيب کرده است.


به گزارش اين روزنامه ، روابط عمومی استانداری تهران در اين تکذيبيه که برای کيهان فرستاده ، نوشته «پيرو درج اخباری در برخی خبرگزاری ها مبنی بر انتصاب کامران دانشجو استاندار تهران به سمت جانشين و معاون سياسی وزارت کشور به اطلاع می رساند خبر انتصاب مذکور تکذيب می گردد. »


روز گذشته و پس از خبر برکناری عليرضا افشار خبرگزاری های کشور خبر انتصاب استاندار تهران را به اين سمت منتشر کرده بودند.


فشار بر رييس جديد


روزنامه جمهوری اسلامی ، از اعمال فشار شديد بر رييس کل جديد بانک مرکزی برای انتخاب حسين صمصامی سرپرست پيشين وزارت اقتصاد به عنوان قائم مقام بانک مرکزی خبرداده است.


اين روزنامه از قول يک منبع آگاه نوشته « محمود بهمنی تا به حال در برابر اين فشارها مقاومت کرده است ، ولی مشخص نيست اين روند تا چه زمانی ادامه خواهد يافت. »


روزنامه جمهوری اسلامی نام اين مقام آگاه را فاش نکرده است.


«بسيج به موشک مجهز می شود»


روزنامه اعتماد ، اظهارات جانشين فرمانده بسيج در رابطه با تجهيز اين نيرو به سلاح های مدرن را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه نوشته « جانشين فرمانده نيروی مقاومت بسيج از واگذاری سلاح های مدرن و موشک های دوش پرتاب به گردان های بسيج خبر داده است. »


به نوشته اين روزنامه حسين همدانی همچنين گفته « پس از اين بسيجيان بخش عمليات ويژه ، قايق های تندرو و شناورها را نيز سکانداری و هدايت می کنند. »


XS
SM
MD
LG