لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۷

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه سرمايه ، از افزايش فشارهای سياسی بر طهماسب مظاهری برای بازکردن قفل خزانه کشور خبرداده ، و نوشته « فشارهای سياسی از سوی برخی مسوولان دولتی و سياسی ، نمايندگان مجلس و نهادهای توليدی و اقتصادی برای باز شدن قفل خزانه بانک مرکزی ، و پرداخت تسهيلات بانکی بيشتر به واحدهای اقتصادی رو به افزايش است. »


به نوشته اين روزنامه « پس از علی کردان که خواستار بررسی موضوع باز کردن قفل مرکزی در شورای امنيت کشور شده » اين فشارها افزايش بيشتری يافته است.


سرمايه به نقل از مدير روابط عمومی وزارت کار نيز نوشته ۱۸۰ نفر از نمايندگان مجلس نيز در نامه ای خطاب به رئيس کل بانک مرکزی ، خواستار آن شده اند بانک مرکزی قفل خزانه را باز کند.


به گزارش این روزنامه ، طهماسب مظاهری و بسياری از صاحب نظران اقتصادی « ۲.۴ برابر شدن حجم نقدينگی در چهارسال گذشته » ، « تورم بيش از ۲۳ درصدی » و همچنين « پرداخت تسهيلات بيشتر از موجودی بانک ها و واحد های اقتصادی » را عامل خوبی برای سه قفله ماندن خزانه بانک مرکزی می دانند.


بازداشت يک فعال فرهنگی


روزنامه اعتماد ، از بازداشت يک فعال فرهنگی در آذربايجان شرقی خبر داده ، و نوشته « مهدی واحدی مسوول غرفه محصولات فرهنگی آذربايجان در نمايشگاه توانمندی های استان آذربايجان شرقی بازداشت شد. »


اين روزنامه دلايل بازداشت اين فعال فرهنگی را نامعلوم عنوان کرده ، و نوشته که از محل نگهداری و اتهام وارده بر آقای واحدی خبری در دست نيست.


پيش از اين در بيستم شهريورماه ۱۹ تن از فعالان هويت طلب آذربايجان که در يک مراسم افطاری حضور داشتند توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند.


صادرات برق به پاکستان


روزنامه جمهوری اسلامی ، افتتاح خط انتقال برق ايران به پاکستان را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « با افتتاح خط انتقال برق ايران به پاکستان طی سفر ماه آينده وزير نيرو به اسلام آباد ، امکان صادرات برق ايران به اين کشور فراهم خواهد شد. »


به گزارش اين روزنامه « وزير نيرو طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ مهرماه به اسلام آباد سفرمی کند و با افتتاح اين خط انتقال ، ايران ۱۰۰۰ مگاوات برق به منطقه گوادر پاکستان صادر خواهد کرد. »


روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به کمبود داخلی و قطعی های مکرر برق طی ماه های گذشته ، نوشته « صادرات برق به کشور پاکستان در حالی است که پيش از اين مقامات وزارت نيرو با تاکيد بر کمبود برق در داخل کشور هرگونه صادرات برق را ناممکن اعلام کرده بودند. »


رواج مخدرهای خطرناک


روزنامه آفتاب يزد ، از قول رييس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور ، نوشته « قاچاقچيان سعی می‌کنند تا ماده مخدر شیـشه را جایگزین قرص‌های اکس کنند و متاسفانه در مصرف ماده مخدر شيشه در کشور به مرز هشدار رسيده‌ايم. »


اين روزنامه به نقل از حسين آبادی نوشته « تغيير الگوی مصرف مواد مخدر در کشور به سمت استفاده از مواد مخدر پرخطر در حال انتقال است که مهمترين اين تغييرمربوط به استفاده از کراک و شيشه است. »


«آيين نامه ساماندهی سايت های اينترنتی»


روزنامه ايران ، تدوين آيين نامه ساماندهی سايت های اينترنتی توسط وزارت ارشاد را مورد توجه قرار داده و نوشته که تدوين نهايی آيين نامه ساماندهی سايت های اينترنتی به پايان رسيده است.


اين روزنامه از قول حسين صفار هرندی نوشته « ما با مقدورات فعلی ، کاری که می توانستيم انجام دهيم اين بود که بگوييم سايت ها به ثبت برسند. از نظر ما همين که سايت ها خود را به ثبت برسانند و از آئين نامه مصوب دولت تبعيت کنند ، يک پيشرفت است. »


رد شکايت از تبعيض جنسيتی دانشگاه ها


روزنامه اعتماد ملی ، رد دادخواست تنها شاکی طرح سهميه بندی جنسيتی دانشگاه ها از سوی ديوان عدالت اداری را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه دادخواست تنها دختر دانشجويی که در اعتراض به سهميه‌بندی جنسيتی در دانشگاه‌ها به ديوان عدالت اداری شکايت کرده بود ، در این ديوان بدون بررسی و به این عنوان که « دليلی بر تخلف وزارت بهداشت و اعمال تبعيض ناروا » وجود ندارد ، رد شده است.


XS
SM
MD
LG