«باید احمدی نژاد را به دادگاه بین المللی بکشانیم»

نخستین اظهارت ضد اسراییلی احمدی نژاد در کنفرانسی به نام جهان بدون صهیونیسم ابراز شد.

اظهارات تازه محمود احمدی نژاد در روز «قدس» درباره اسراييل با واکنش تند سياستمداران اين کشور رو به رو شد و يکی از اين سياستمداران نيز خواهان «پيگيری برای محاکمه بين المللی» احمدی نژاد شد.


محمود احمدی نژاد، در سخنرانی به مناسبت روز «قدس»، با تکرار سخنان پيشين خود عليه اسراييل، بار ديگر خواهان انتقال کشور اسراييل به «اروپا يا آلاسکا» شد.


اوری اريئل، رهبر حزب «ملی – مذهبی» اسراييل، خواهان تلاش حقوقی برای کشاندن محمود احمدی نژاد به دادگاه بين المللی شد و گفت: «پيش از آنکه احمدی نژاد و همفکرانش بتوانند موجب قتل عام دوباره يهوديان شوند، بايد جلوی آنها را گرفت.»


اين نماينده پارلمان اسراييل افزود: «تکرار اين سخنان از زبان احمدی نژاد و وخيم تر شدن هرباره ديدگاه های او، مشارکت درجنايت است و کسانی که به وی تريبون بين المللی داده اند، دراين امر با او شريک هستند.»


همچنين بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسبق و رهبر کنونی اپوزيسيون اسراييل، گفت: «احمدی نژاد که تا حال هولوکاست را انکار می کرد، اکنون گستاخانه ارتباط هزاران ساله يهوديان با اين سرزمين را تکذيب می کند.»


  • «پيش از آنکه احمدی نژاد و همفکرانش بتوانند موجب قتل عام دوباره يهوديان شوند، بايد جلوی آنها را گرفت.»
نماینده پارلمان اسراییل

وی ضمن اينکه از دولت اسراييل خواست تا اظهارات رييس جمهوری ايران را جدی بگيرد، افزود: «احمدی نژاد با بی آزرمی، اسراييل را درحالت بين اخراج از اين سرزمين يا انتخاب نابودی قرار می دهد. اسراييل بايد اين اظهارات او را بسيار جدی تلقی کند و توجه جامعه جهانی را به وخامت اين سخنان جلب کند.»


سران احزاب چپگرای اسراييل نيز که خواهان نرمش درقبال فلسطينی ها هستند و همواره از دولت های اسراييل انتقاد کرده اند، از سخنان ديروز احمدی نژاد شديدا ابراز خشم کردند.


يوسی ساريد، يکی ازسران چپگرای اسراييل گفت: «بايد به ملت ايران کمک کرد تا ازدست چنين حاکمان خطرناکی رها شوند.»


يوسی بيلين، يکی ديگر از سران چپگرايان اسراييل و از حاميان محمود عباس که روابط نزديکی نيز با ياسرعرفات داشته نيز گفت: «تعويق برقراری مجازات های بين المللی عليه رژيم ايران، اشتباه بود.»


وی همچنين از شورای امنيت سازمان ملل متحد خواست که در برابر سخنان اخير آقای احمدی نژاد، واکنش نشان دهد.


آقای احمدی نژاد در گذشته با افسانه خواندن هولوکاست که در جريان آن ميليون ها يهودی در جنگ جهانی دوم به دست آلمان نازی کشته شدند، خشم بسياری از فعالان حقوق بشر و سياستمدارن را در سراسر جهان برانگيخت.


آيت الله خمينی رهبر انقلاب اسلامی، با هدف آنچه «حمايت از مردم فلسطين» ناميده شد، آخرين روز جمعه ماه رمضان را «روز جهانی قدس» نامگذاری کرد و هر سال به بهانه اين نامگذاری، راه پيمايی دولتی بزرگی در سراسر ايران برپا می شود.