لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

«دولت احمدی نژاد یک دوران گذرا در تاریخ ایران است»


اویگدور لیبرمن، حاکمیت کنونی ایران را « نقض کننده حقوق انسانی» دانسته است.
اویگدور لیبرمن، حاکمیت کنونی ایران را « نقض کننده حقوق انسانی» دانسته است.

یک مقام اسراییلی، دولت احمدی نژاد را یک دوران گذرای دیگر در تاریخ ایران دانسته و تنها زن عرب عضو کنست، پارلمان اسراییل نیز از سیاست های رییس جمهوری ایران انتقاد کرده است.


اویگدور لیبرمن، وزیر امور استراتژیک در دولت اسراییل، که مسوولیت اصلی او «رسیدگی به خطرات ناشی از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران برای کشور اسراییل» توصیف شده، گفته است: «تشدید تحریم ها علیه دولت ایران به زودی دامن مردم ایران را نیز خواهد گرفت و شرایط را برای زندگی ایرانیان بسیار دشوارتر از امروز خواهد کرد.»


به گزارش پایگاه خبری «وای نت» وابسته به روزنامه «یدیعوت آخرونوت» و رادیوی ملی اسراییل، اویگدور لیبرمن در مصاحبه خود این امر را پنهان نکرده که «کشور اسراییل مایل به برقراری ارتباط با عواملی در اوپوزیسیون جمهوری اسلامی» است و گفت: طرفداران اندیشه های برقراری مجدد روابط اسراییل و ایران می توانند مورد حمایت تا آویو قرار گیرند.



بسیاری از مشکلات کنونی ایران از تحریم های برقرار شده اخیر علیه جمهوری اسلامی ناشی می شود و دولت ایران نمی خواهد به این معضلات اعتراف کند، اما جیره بندی بنزین، بیکاری شدید، کاهش رشد اقتصادی، قطع یا کاهش چشمگیر در سطح مراودات بانک های مهم اروپایی با جمهوری اسلامی نشان می دهد که سیستم اقتصادی و بانکی ایران ضربات جدی دیده است.
وزیر امور استراتژیک دولت اسراییل

وزیر امور راهبردی در دولت اسراییل اظهار داشت: «بسیاری از مشکلات کنونی ایران از تحریم های برقرار شده اخیر علیه جمهوری اسلامی ناشی می شود و دولت ایران نمی خواهد به این معضلات اعتراف کند، اما جیره بندی بنزین، بیکاری شدید، کاهش رشد اقتصادی، قطع یا کاهش چشمگیر در سطح مراودات بانک های مهم اروپایی با جمهوری اسلامی نشان می دهد که سیستم اقتصادی و بانکی ایران ضربات جدی دیده است.»


اویگدور لیبرمن، حاکمیت کنونی ایران را « نقض کننده حقوق انسانی» دانسته و ابراز اطمینان کرده که «دولت احمدی نژاد و حاکمیت جمهوری اسلامی یک دوران گذرای دیگر در تاریخ ایران» است.


وی گفته است: «این دوران سپری خواهد شد و مردم ایران نیز باید به تحقق این امر کمک کنند.»


این مقام اسراییلی، ادامه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را برای تمامی جهان «خطرناک» ارزیابی کرده است.


آقای لیبرمن در این مصاحبه، گفته است: «از خواسته های ایرانیان برای تغییر حاکمیت در ایران آگاهی دارد و این امر را در دیدارهای خود با رهبران جامعه جهانی در میان گذاشته و می گذارد.»


وی افزود: جورج بوش و شیمون پرز، روسای جمهوری آمریکا و اسراییل، از مطالبات مردم ایران با اطلاع هستند و از اشتیاق ایرانیان برای رسیدن به آزادی پشتیبانی می کنند.


«خطر احمدی نژاد برای اعراب»


همزمان، تنها زن عرب عضو کنست، پارلمان اسراییل، اعلام کرد که در اقدامی بی سابقه، نامه ای برای محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران فرستاده است.


نادیا حیلو، دراین نامه، که نسخه ای از آن را به روزنامه اسراییلی «معاریو» داده است، نوشته است: « تهدیدهایی که شما علیه اسراییل بیان می کنید، زندگی میلیون ها عرب و فلسطینی در این سرزمین را نیز به خطر می اندازد.»


خانم حیلو افزود: در این سرزمین، اعراب نیز در کنار یهودیان زندگی می کنند اما بعد از رسیدن شما به مقام ریاست جمهوری ایران، تهدیدهایی بر زبان آورده اید که اعراب را نیز به شدت نگران کرده است.


این زن عرب عضو پارلمان اسراییل اعلام کرده است: نامه خود را توسط رییس هیاتی که در روزهای اخیر به نمایندگی از سوی اتحادیه اروپا به اسراییل سفر کرده بود، برای احمدی نژاد فرستاده است.


خانم حیلو در این نامه به رییس جمهوری ایران نوشته است: «من زندگی را مقدس می دانم، خانه ام برایم مقدس است، اما تهدیدهایی که از سوی شما بیان می شود، زندگی و این خانه را برای من و همه اعراب این منطقه نیز نا امن می کند.»


در همین زمینه

XS
SM
MD
LG