لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۳

فائزه هاشمی از زندان اوین آزاد شد


فائزه هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام.
فائزه هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام.
مدیرکل زندان‌های استان تهران خبر داد که فائزه هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند پس از پایان محکومیت شش ماهه‌اش از زندان اوین آزاد شده است.

این خبر را سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اعلام کرد.

غلامعلی ریاحی، وکیل فائزه هاشمی، نیز در همین روز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس آزادی موکلش را تایید کرد.

پیش از این اعلام شده بود دوران محکومیت فائزه هاشمی روز ۳۰ اسفند به پایان خواهد رسید اما وی یک روز زودتر از زندان آزاد شده است.

فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محروميت از فعاليت‌های سياسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم و اول مهرماه به منظور اجرای حکمش روانه زندان شد.

غلامعلی ریاحی، وکیل فائزه هاشمی هفتم اسفندماه اعلام کرد که پرونده‌ای جدید برای موکلش با اتهام «اخلال در نظم زندان» تشکیل شده است که هنوز در این ارتباط حکمی برای خانم هاشمی صادر نشده است.

فائزه هاشمی پس از دیدار یکی از نمایندگان مجلس از زندان اوین و این که آنجا را «هتل اوین» خوانده بود، نامه ای به علی لاریجانی، رییس مجلس نوشت و به گفته‌های این نماینده اعتراض کرد.

مهدی هاشمی، دیگر فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی هم پرونده قضایی دارد که در حال رسیدگی است.

مهدی هاشمی سوم مهرماه بازداشت و ۲۶ آذرماه با قید وثیقه آزاد شد. به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اتهام اقای هاشمی «مالی و امنیتی» است.

دادستان تهران درباره پرونده مهدی هاشمی گفته‌است که اقدامات لازم برای رسیدگی به این پرونده از سوی دادسرا انجام شده و تعیین زمان رسیدگی به آن بر عهده دادگاه است.
XS
SM
MD
LG