لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۷

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه رسالت ، از کشته شدن يک نفر طی درگيری مردم با نيروی انتظامی در خمينی شهر اصفهان خبر داده ، و از قول جانشين فرمانده نیروی انتظامی نوشته در این درگیری « تعدادی از ماموران نيروی انتظامی زخمی و يک نفر از مردم کشته شده است. »


به نوشته اين روزنامه احمد رضا رادان با اشاره به اينکه « بيش از ۵۰ نفر به اتهام قمه زنی در خمينی شهر اصفهان در روز عاشورا دستگير شده اند » ، گفته « عده ای در شهرستان خمينی شهر اقدام به راه اندازی چنين مراسمی کرده بودند و پليس بر حسب وظيفه قانونی با برگزارکنندگان اين مراسم برخورد کرده است. »


روزنامه رسالت همچنین نوشته که اظهارات جانشين فرمانده نيروی انتظامی « در حالی است که برخی از منابع خبری محلی با انتشار اخبار ضد و نقيض از تجمع عده ای از متخلفين که مراسم قمه زنی آن ها توسط نيروهای پليس در روزهای گذشته ملغی شده بود و از درگيری ميان تجمع کنندگان و نيروهای انتظامی خبر داده اند. »


اين روزنامه تجمع کنندگان را « جماعت فرصت طلب » ناميده ، و نوشته « اين عده پس از شکستن شيشه های فرمانداری خمينی شهر وارد ساختمان آن شده و با ماموران نيروی انتظامی درگير شدند ، که اين درگيری با دخالت يگان ويژه پايان يافت.»


تحقيق و تفحص از مخابرات


روزنامه سرمايه ، تصویب تحقيق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ايران را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه نمايندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی گزارش کميسيون صنايع و معادن در مورد تقاضای تحقيق و تفحص از عملکرد مخابرات ايران ، آن را با اکثريت آرای نمايندگان تصويب کردند.


سرمايه نوشته « نحوه هزينه وجوه خارج از شمول در اختيار مديران ، نحوه عملکرد تحقيقات شرکت مخابرات ايران و نحوه قيمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه ، از جمله موارد مطرح شده از سوی نمايندگان مجلس برای تحقيق و تفحص از شرکت مخابرات ايران است.


اين روزنامه همچنين نوشته « شفاف سازی صورت های مالی و تعيين دقيق بازدهی سهام ، چگونگی انتقال دارايی های شرکت های زيرمجموعه بررسی خطوط ثابت و همراه واگذار شده به اشخاص حقيقی و حقوقی بدون ضابطه ، خسارت وارده به مردم و مشترکان ناشی از عدم انجام تعهدات ، و همچنين نحوه پرداخت حقوق پيمانکاران پروژه ها » برخی ديگر از موارد ارائه شده در طرح تحقيق و تفحص از شرکت مخابرات بود که پس از مخالفت کميسيون صنايع مجلس از محورهای اين تحقيق و تفحص حذف شده است.


اعدام ۲ نفر در زاهدان


روزنامه کيهان از اعدام دو نفر در سیستان و بلوچستان خبر داده است.


اين روزنامه اسامی اعدام شدگان را « بهادر نارويی و جلال اکبر جمعه البلوشی » اعلام کرده ، و نوشته که این دو نفر به اتهام « محاربه » ، « سرقت مسلحانه » و « بر هم زدن امنيت عمومی » و حمل مواد مخدر اعدام شده اند.


کيهان جزئيات اتهامات اين دو اعدامی و مرجع صادر کننده حکم اعدام برای آن ها را ذکر نکرده ، اما نوشته که اين دو نفر در محوطه زندان زاهدان به دار آويخته شده اند.


راه اندازی شبکه تلویزیونی در بوليوی با حمايت مالی احمدی نژاد


روزنامه جمهوری اسلامی ، به نقل از ايوو مورالس رئيس جمهوری بوليوی خبر داده که وی درصدد راه اندازی يک روزنامه و تاسيس يک شبکه تلويزيونی با کمک های مالی ايران و ونزوئلا است.


به نوشته اين روزنامه ، رئيس جمهور بوليوی « شخص هوگو چاوز و محمود احمدی نژاد روسای جمهور ونزوئلا و ايران را حاميان مالی تاسيس روزنامه و شبکه تلويزيونی خود اعلام کرد. »


روزنامه جمهوری اسلامی نوشته که شبکه راديوئی رييس جمهور بولیوی با حمايت مالی رييس جمهور ايران و ونزوئلا قرار است ۳ بهمن راه اندازی شود ، ولی هنوز مشخص نيست که شبکه تلويزيونی وی در چه تاريخی آغاز به کار می کند.


۳ قتل عام خانوادگی ، در سه استان


روزنامه اعتماد ، خبر داده که سه مرد در سه شهر مختلف اعضای خانواده شان را قتل عام کرده اند.


به نوشته اين روزنامه ، پرونده ۳ کشتار خانوادگی که با انگيزه های متفاوت در استان های فارس، اصفهان و خوزستان رخ داده است روی ميز بازپرسان جنايی قرار گرفت تا با انجام تحقيقات تکميلی چگونگی وقوع اين جنايت ها روشن شود. »


اعتماد نوشته که « در يکی از اين قتل ها که در اصفهان رخ داد پسری جوان خاله، دايی و همسر دايی اش را کشت. در جنايت ديگر مرد اهوازی ۴ عضو خانواده اش را قربانی و ۵ تن ديگر را زخمی کرد و سپس به زندگی خودش پايان داد. »


اين روزنامه نوشته که در سومين جنايت خانوادگی در چند روز اخير نيز جوانی در فيروزآباد استان فارس پدر و مادر خود را به گلوله بست و سه خواهرش را مجروح کرد.


XS
SM
MD
LG