لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۲

ديلی تلگراف: جسد بن لادن در دريا دفن نشد؛ در آمريکا سوزانده شد


 خبر کشته شدن اسامه بن لادن در ماه می سال ۲۰۱۱ به تيتر اصلی رسانه های جهان تبديل شد.
خبر کشته شدن اسامه بن لادن در ماه می سال ۲۰۱۱ به تيتر اصلی رسانه های جهان تبديل شد.
براساس اطلاعات مندرج در ای ميل های مديران موسسه ارزيابی های امنيتی «استراتفور» که اخيرا توسط هکرهای گروه موسوم به «انونيموس» افشا شده اند، برخلاف اظهارات مقامات دولت آمريکا جنازه اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در دريا دفن نشده بلکه به آمريکا منتقل شده و در يک نقطه نامعلوم سوزانده شده است.

روزنامه بريتانيايی «دیلی تلگراف» با استناد به متن ای ميل ها و اسناد درونی موسسه ارزيابی های امنيتی «استراتفورد» که پس از نفوذ گروهی از هکرها هفته پيش توسط وب سايت «ويکی ليکس» منتشر شده اند می نويسد که ظاهرا پس از آنکه رهبر القاعده به ضرب گلوله کماندوهای آمريکايی کشته شده جنازه وی به آمريکا منتقل شده و در آنجا سوزانده شده است.

هفته گذشته گروه هکرهای «انونيموس» يا «ناشناس ها» اعلام کرد که حدود دو ميليون و ۷۰۰ هزار ای ميل محرمانه موسسه «استراتفور» را به دست آورده و بر آن مبنا می تواند اطلاعات محرمانه و حساسی را در مورد چند مورد جنايت برملا کند.

موسسه ارزيابی های امنيتی «استراتفور» که دفتر مرکزی آن در تگزاس قرار دارد جزء معتبر ترين و با نفوذترين مراکز پژوهشی و ارزيابی های امنيتی در جهان است و اصطلاحا آن را سيا در سايه می نامند.

دیلی تلگراف يادآوری می کند که پس از مرگ اسامه بن لادن در دوم ماه مه ۲۰۱۱ دولت آمريکا اعلام کرد که جنازه رهبر القاعده در نقطه نامعلومی از روی ناو جنگی «کارل وينسون» و با رعايت سنت های اسلامی در دريا دفن شده است.

اما در ای ميل هايی که از طريق وب سايت افشاگر «ويکی ليکس» منتشر شده اند معاون امور اطلاعاتی موسسه «استراتفور» می گويد که به اظهارات مقامات دولت آمريکا در مورد سرانجام جنازه بن لادن شک دارد. وی مدعی می شود که جنازه بن لادن توسط يک هواپيمای سيا به آمريکا و سپس به مرکز کالبدشکافی نيروهای مسلح آمريکا در مريلند منتقل شده است.

مرکز کالبدشکافی نيروهای مسلح آمريکا در مريلند چند ماه پس از اين ماجرا تعطيل شد و مسلما اين رويداد باعث خواهد شد که فرضيه های توطئه در مورد اين ماجرا افزايش يابند.

معاون امور اطلاعاتی موسسه «استراتفور» در ای ميل ديگری می نويسد: «اگر جنازه بن لادن واقعا در دريا مدفون شده باشد اين روش با نحوه سر به نيست کردن جنازه آدولف آيشمن از رهبران آلمان نازی توسط دولت اسرائيل شباهت فراوانی دارد.»

«آدولف آيشمن» از معماران اصلی قتل عام يهوديان در دوران آلمان نازی بود. وی با استفاده از هرج و مرج روزهای پايان جنگ جهانی دوم توانست از آلمان بگريزد و از طريق ايتاليا به آمريکای جنوبی برود. ماموران سرويس امنيتی اسرائيل – موساد – او را در سال ۱۹۶۰ در آرژانتين به چنگ انداخته و با خود به اسرائيل بازگرداندند. پس از پايان محاکمه وی که چند ماه طول کشيد و اخبار و عکس های آن منتشر می شد بالاخره حکم اعدام در مورد وی اجرا شد و رهبران اسرائيل تصميم گرفتند که برای پرهيز از تبديل شدن محل دفن وی به بنای يادبودی برای پيروان فاشيسم جنازه آيشمن را بسوزانند. خاکستر وی در نقطه نامعلومی در آب های دريای مديترانه دفن شد.

دیلی تلگراف در بخش پايانی اين گزارش می نويسد که موسسه ارزيابی های امنيتی «استراتفور» در بيانيه ای که در واکنش به افشای ای ميل های محرمانه اين موسسه منتشر کرده است می نويسد: «در ماه دسامبر سارقان به گنجينه اطلاعات موسسه رخنه کرده و تعداد زيادی از ای ميل های اين موسسه و مقدار زيادی از اطلاعات شخصی خوانندگان مطالب ما و کارکنان اين موسسه را به سرقت برده اند. اين اقدام، انزجار آميز، تاسف بار و غيرقانونی است.»

موسسه «استراتفور» در بخش ديگری از بيانيه خود می نويسد: «سارقان ممکن است برخی از اين ای ميل ها را جعل کرده و اطلاعات نادرستی به آنها بيافزايند. ما متن هيچ يک از اين اسناد را تاييد نمی کنيم و ديدگاههای مطرح شده در اين اين ميل ها را توضيح نخواهيم داد.»

همزمان با انتشار اين اسناد که توسط وب سايت «ويکی ليکس» منتشر شده اند اداره تحقيقات فدرال آمريکا ( اف بی آی ) يک عضو يکی از گروه های وابسته به هکرهای «انونيموس» را بازداشت کرده است.

در همین زمینه

XS
SM
MD
LG