لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۹

«برکناری مأمور متخلف» در پس ضرب و شتم یک دستفروش در میاندوآب


شهرداری میاندوآب گفته است که پرونده این ضرب و شتم در دادسرا در حال بررسی است.
شهرداری میاندوآب گفته است که پرونده این ضرب و شتم در دادسرا در حال بررسی است.

درپی انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران شهرداری میاندوآب در استان آذربایجان غربی، روابط عمومی این شهرداری از «برکناری مأمور متخلف» خبر داد.

در روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشرشده که در آن مأموران سد معبر شهرداری میاندوآب با یک دستفروش درگیر می‌شوند و یکی از مأموران با چوب این دست فروش را کتک می زند.

در این زمینه روابط عمومی شهرداری میاندوآب روز دوشنبه ۱۵ آبان، در پاسخ به خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که این پرونده در دادسرا در حال بررسی است.

این شهرداری خبر داد که «مأمور سدمعبرِ خاطی برکنار و از آن محل برداشته شده است».

پیش از این وحید اصغری‌پور، سرپرست شهرداری میاندوآب، ضمن عذرخواهی از رفتار مأموران این نهاد گفته بود که این دستفروش «ابتدا به مسئولان و همکاران توهین کرده و به سمت مأموران شهرداری که برای رفع سد معبر در محل حضور داشتند، حمله‌ور شده و در ادامه برخورد اتفاق افتاده است».

او اعلام کرده بود که از این دستفروش «دلجویی» شده و با مأمور «خاطی» نیز «برخورد قانونی» انجام خواهد شد.

ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران شهرداری
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:31 0:00

پیش از این نیز برخورد مأموران شهرداری با دستفروشان در شهرهای مختلف ایران خبرساز شده است.

از جمله در پی مرگ یک دستفروش در قم در روز شنبه ۲۱ مرداد،‌ دادستانی پنج تن از مأموران شهرداری را احضار کرد.

در آن زمان حمید صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی استان قم، با اعلام اینکه در بررسی‌های اولیه آثار ضرب و جرح ناشی از نزاع دیده نشده، گفته بود که «به نظر می‌رسد به دنبال نزاع لفظی، احتمالاً علت مرگ سکته قلبی بوده باشد».

پس از گذشت حدود سه ماه از این حادثه، گزارشی درباره نتیجه این پرونده اعلام نشده است.

پیش از این حادثه نیز علی چراغی، ‌دستفروش در تهران، در مرداد سال ۹۳، در پی ضرب و شتم با پنجه بکس در خيابان تهرانپارس به دست چند تن که عوامل پيمانکاری بازيافت زباله معرفی شده‌اند،‌ زخمی شد و در بيمارستان جان خود را از دست داد.

يونس عساکره، دستفروش خرمشهری، که روز ۲۳ اسفند سال ۹۳ در اعتراض به جمع شدن بساط ميوه فروشی‌اش توسط مأموران سد معبر شهرداری خودسوزی کرده بود،‌ در نخستین روزهای فروردین سال ۹۴ به دليل شدت جراحات ناشی از سوختگی در بيمارستان مطهری تهران درگذشت.

در آبان ماه سال گذشته هم موضوع سیلی زدن یک مأمور شهرداری به یک زن دستفروش در فومن در استان گیلان خبرساز شد.

یک ماه بعد در روز ۱۶ آذر سال گذشته هم مأموران اجرائیات شهرداری اهواز با حضور در خیابان خوانساری این شهر اقدام جمع‌آوری اجناس یک دستفروش سالمند زن کردند و به گفته شاهدان عینی، با شوکر الکتریکی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

XS
SM
MD
LG