لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۳

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه کارگزاران ، از وجود اختلاف ميان برخی وزرای کابينه دولت نهم با محمود احمدی نژاد در رابطه با چگونگی اجرای طرح تحول اقتصادی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه شمس الدين حسينی ، وزير اقتصاد اخيرا انتقادات خود در رابطه با نحوه اجرای طرح تحول اقتصادی را به رييس جمهور منتقل کرده ، و به همين دليل هم تاکنون لايحه طرح تحول اقتصادی به مجلس ارائه نشده است.


این روزنامه نوشته « ظاهرا بعد از اينکه رئيس‌جمهور انتقادات وزير اقتصاد را رد کرده است ، اختلاف ميان شمس‌الدين حسينی و احمدی‌نژاد بالا می‌گيرد و تا حدی اين مشاجرات پيش می‌رود که وزير اقتصاد ، در صورت اصرار احمدی‌نژاد بر شيوه اجرای طرح تحول احتمال استعفايش را مطرح کرده است. »


کارگزاران همچنین خبر داده که وزير اقتصاد تنها وزير مخالف با نحوه اجرای طرح تحول اقتصادی نيست ، بلکه وزير کار نيز اخيرا به شدت از نحوه اجرای اين طرح به خصوص طرح نقدی کردن يارانه ها انتقاد کرده ، و گفته « اگر قرار باشد تحول جدی اقتصادی داشته باشيم موضوع يارانه و نقدی کردن نيست ، موضوع استفاده از نفت و درآمدهای نفتی است. »


«هشدار وزیر نفت به مشترکان گاز»


روزنامه کيهان ، هشدار دوباره وزير نفت درباره جريمه و قطعی گاز مشترکان پرمصرف گاز را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « مشترکانی که خارج از الگوی مصرف منطقی ، گاز طبيعی مصرف کنند ، حتماً با جريمه و قطعی گاز روبه رو می شوند. »


به گزارش اين روزنامه غلامحسين نوذری گفته « اگرچه اولويت شرکت ملی گاز تأمين گاز موردنياز مصرف کنندگان است ، اما در فصل زمستان عدالت ايجاب می کند که به منظور توزيع عادلانه اين انرژی ارزشمند به صورت موردی گاز مشترکان پرمصرف را برای مدتی قطع کند. »


وزير نفت پيش از اين نيز درباره قطعی گاز مشترکان پرمصرف هشدار داده بود که بعد از چند روز اظهاراتش را اصلاح کرد ، و گفت « ما نمی توانيم حتی گاز مشترکانی که حق اشتراک خود را نمی پردازند ، قطع کنيم. »


تشدید آلودگی هوا در تهران


روزنامه رسالت ، از بازگشت آلودگی هوای تهران به وضعيت هشدار خبرداده ، و نوشته با توجه به پايداری عوامل جوی وافزايش بارآلودگی به احتمال فراوان ميزان آلودگی هوا از بعد از ظهر امروز سه شنبه به وضعيت هشدار بازمی گردد.


مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست گفته « اين معضلی است که همواره در فصل های پاييز و زمستان با آن روبرو هستيم. »


به نوشته رسالت ، محمدهادی حيدرزاده همچنين درباره آمار منتشر شده از سوی سازمان بهشت زهرا درباره افزايش ۱۵ درصدی مرگ و مير تهرانی ها براثر ايست قلبی در هفته گذشته ، گفته « پيشنهاد می‌شود با توجه به اينکه وزارت بهداشت متولی سلامت جامعه است ، مشخص کند که چه ميزان از اين مرگ و ميرها به دليل آلودگی هوا رخ داده است. »


«سپاه پاسداران حزب نيست»


روزنامه سرمايه ، اظهارات نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران درباره عدم فعاليت حزبی و گروهی اين نهاد نظامی را منعکس کرده ، و از قول وی نوشته « سپاه پاسداران جولانگاه هيچ حزب و گروهی نيست و اين نهاد انقلابی تابع محض ولايت فقيه است. »


به نوشته اين روزنامه علی سعيدی در عین حال از اصلاح طلبان انتقاد کرده و در جمع فرماندهان سپاه گفته است « عده ای از مخالفان ، به صورت هدفمند دولت را تضعيف می کنند تا مجدداً خودشان به قدرت اجرايی کشور دست يابند. »


به گزارش سرمايه نماينده ولی فقیه در سپاه ، همچنين گفته « نمی شود در سخن ادعای تابعيت از ولايت را داشت اما در عمل به گونه ای ديگر رفتار کرد ، تابعيت يعنی در همه چيز پيرو ولايت بودن. »


«هشدار قم به مجلس؛مراقب دولت باشيد»


روزنامه اعتماد ، از ديدار علی لاريجانی با مراجع تقليد قم خبرداده و نوشته که « مراجع تقليد قم به عغلی لاریجانی و هيات رييسه مجلس توصيه کردند مراقب باشد که دولت قوانين مجلس را اجرا کند و به بيراهه نرود. »


به گزارش این روزنامه آيت الله جوادی آملی در اين ديدار به رييس مجلس گفته « نبايد راه دولت را ببنديم و دولت نيز نبايد به بيراهه برود. اما اينکه بگوييم هر کسی کار خود را انجام دهد کشور سقوط می کند. »


اعتماد نوشته که جوادی آملی همچنين در انتقاد از مجلس گفته « مردم از فساد اداری ناراحت هستند و به اين خاطر صداهای مختلفی شنيده می شود چرا که تحقيق و تفحص به درستی اجرا نمی شود. »


XS
SM
MD
LG