لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۴

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ایران


روزنامه اعتماد ، از ابراز نگرانی محمد خاتمی از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داده است.


به نوشته این روزنامه ، رییس جمهور سابق ایران گفته « رهبري اخيراً مطالبي کلي و اساسي فرمودند ولي بعد از سخنان ايشان کساني که تکليف شان حفاظت از راي مردم و نظارت بر انتخابات است که رای آن ها مصون باشد ، آمدند و تفسيرهايي کردند که به نظر ما عجيب است و مي گويند رهبري تکليف را مشخص کردند که چه کسي انتخاب شود. »


به نوشته این روزنامه رییس جمهور پیشین ایران همچنین گفته « متاسفم که امروز مسائلي پيش مي آيد که ما را نسبت به آينده نگران مي کند ، مگر رهبري خودشان نمي توانند مطالب را بگويند. »


خاتمی همچنین با ابراز نگرانی از اظهار حمایت اخیر دبیر شورای نگهبان از تجدید ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد برای 4 سال دیگر ، گفته « مبادا آن ها که تکليف شان حفاظت از رای مردم و نظارت بر انتخابات است ، تکليف شان را اين طور بدانند که در مقام عمل هم فقط به خواست خود توجه کنند و برخلاف قانوني که معين شده است ، عمل کنند. »


اعتماد با اشاره به اظهارات هفته گذشته رهبر جمهوری اسلامی که گفت « اگر شاه سلطان حسين ها بر سر کار بيايند ، کار مملکت تمام است » نوشته است که این اظهارات موجب شده که برخی از مقامات حکومتی ، خاتمی را مصداق سخنان وی معرفی کنند.


نگرانی از کمبود آب


روزنامه جام جم ، ابراز نگرانی وزیر نیرو از کمبود آب در تهران و 6 استان دیگر را منعکس کرده ، و به نقل از وی نوشته « همچنان نگران كمبود آب هستيم و گزارش جامعي هم به دولت و مجلس شوراي اسلامي ارائه كرديم. »


به نوشته این روزنامه پرویز فتاح گفته « كمبود آب در زاينده‌رود ، درودزن ، لار ، كرخه و بيشتر سدها نگران‌كننده است و به‌رغم بارندگي‌هاي اخير ، روان‌آب‌ها ، بسيار كم اما خروجي از منابع آبي بسيار زياد است. »


به گفته وزیر نیرو هم اکنون « وضع آب استان‌هاي سيستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر ، فارس ، جنوب كرمان ، خوزستان ، و تهران نامناسب بوده و این استان ها با کمبود آب مواجه هستند. »


«تست شربت تریاک بر معتادان»


روزنامه کارگزاران ، از تست شربت تریاک بر روی بیش از 2 هزار معتاد تهرانی خبر داده است.


این روزنامه از قول مدیر کل درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته « هم‌اکنون طرح توزیع پایلوت شربت تریاک در مرکز ملی مطالعات تهران و جمعیت آفتاب روی 2 هزار معتاد پایتخت در حال انجام است. »


به نوشته کارگزاران ، سعید صفاتیان با اشاره به این که کار تحقیقاتی وزرات بهداشت در آینده نزدیک روی شربت تریاک آغاز خواهد شد ، گفته « برای اجرای گسترده‌تر طرح توزیع شربت در دو هفته اخیر جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار و تصمیماتی اتخاذ شده است. »


این روزنامه همچنین نوشته که وزرات بهداشت و درمان هنوز شربت تریاک را از نظر داشتن مصارف پزشکی و به عنوان یک دارو تایید نکرده است.


«خطر انفجار 17 هزار تاکسی گازسوز»


روزنامه جمهوری اسلامی ، از هشدار دوباره مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران نسبت به خطر انفجار بیش از 17 هزار تاکسی گاز سوز در پایتخت خبرداده است.


این روزنامه از قول حسین تیموری کرمانی نوشته « به رغم تمام مكاتبات و درخواست هاي مكرر هنوزوضعیت استاندارد تاکسی های گازسوز مشخص نشده است ، و خطر جدی انفجار اين تاكسي ها شهروندان را تهديد مي كند. »


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی ، تیموری کرمانی با اشاره به این که هم اکنون تست های ادواری این تاکسی ها که باید 6 ماه یکبار انجام می شد اصلا انجام نمی شود ، گفته « به نظر مي رسد عده اي در انتظار يك انفجار و تلفات جاني و مالي هستند تا به خود بيايند و متولي تست ادواري تاكسي هاي گازسوز را مشخص كنند. »


«خدمت سربازی بومی نشده است»


روزنامه کیهان ، به نقل از رییس سازمان وظیفه عمومی نيروی انتظامی وجود طرحی مبنی بر بومی شدن خدمت سربازی را تکذیب کرده است.


به گزارش این روزنامه سرتیپ محمد جوادزاده کمند ، گفته « بومی شدن خدمت سربازان امکان پذیر نیست و وجود طرحی مبنی بر انجام خدمت در محل سکونت برای همه سربازان واقعیت ندارد. »


به گزارش کیهان هفته گذشته رسانه ها به نقل از رییس سازمان وظیفه عمومی کشور از وجود طرح بومی شدن خدمت سربازی خبرداده بودند.


XS
SM
MD
LG