لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۷

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد از انجام « ملاقات های انتخاباتی در سطوح بالای نظام » خبر داده ، و نوشته که روز سه شنبه مهدی کروبی به ديدار رهبر جمهوری اسلامی رفته ، و امروز چهارشنبه نيز محمد خاتمی رئيس جمهور دوره اصلاحات قرار است ديدار مشابهی داشته باشد.


اين روزنامه با اشاره به اينکه « رايزنی های سطوح بالای نظام درباره انتخابات وارد فضای تازه ای شده» در خصوص مسايل مطرح شده در اين ملاقات نوشته « درخواست شفاف مهدی کروبی اين مساله است که در انتخابات آينده رياست جمهوری برگزاری انتخابات به صورتی باشد که دولت در جهت حفظ آرای مردم حساسيت به خرج دهد ، و اين مهم انجام نمی شود مگر اينکه شورای نگهبان ، وزارت کشور و ساير نهادهای انتخاباتی با حساسيت و بی طرفی کامل عمل کنند. »


اعتماد همچنين نوشته « موضوع سوء برداشت از پاره ای سخنان رهبر جمهوری اسلامی نيز جزء دغدغه هايی است که کروبی آشکار و پنهان درباره آن هميشه سخن گفته است. »


اين روزنامه ، پيش بينی کرده که ملاقات روز چهارشنبه خاتمی با رهبر جمهوری اسلامی نيز درباره انتخابات است ، و نوشته « نگرانی های خاتمی نيز شباهت تام به نگرانی های مهدی کروبی دبيرکل حزب اعتماد ملی و ديگر شخصيت برجسته اصلاح طلبان دارد و هر دو می خواهند انتخابات به صورتی شفاف و با صيانت از آرای مردم که دغدغه اصلی اصلاح طلبان است ، انجام شود. »


ابراز نگرانی وکيل هانا عبدی و روناک صفارزاده


روزنامه اعتماد ملی از ابراز نگرانی محمد شريف، وکيل مدافع هانا عبدی نسبت به انتقال وی از زندان سنندج به زندان مشکين شهر در استان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه آقای شريف که همزمان وکالت روناک صفازاده ، ديگر فعال اجتماعی زندانی در سنندج را نيز بر عهده دارد گفته که خانم صفارزاده مجددا از سوی دادگاه انقلاب سنندج احضار شده است.


به نوشته اعتماد ملی روناک صفارزاده و هانا عبدی دو فعال اجتماعی در استان کردستان ازيکسال پيش در کردستان ‌بازداشت شده‌اند ، و همچنان زندانی هستند.


لغو سفر دولت به کرمانشاه پس اعتراض نمايندگان


روزنامه جام جم ، گزارش داده که « پس از اعتراض نمايندگان کرمانشاه سفر احمدی‌نژاد به اين استان به تعويق افتاده است. »


به نوشته اين روزنامه « يک روز پس از آنکه نمايندگان استان کرمانشاه در بيانيه ای اعلام کردند محمود احمدی نژاد را در سفر به اين استان همراهی نمی کنند ، استاندار کرمانشاه از به تعويق افتادن سفر رييس جمهوری تا زمانی نامعلوم خبر داد. »


اين روزنامه با اشاره به اينکه قرار بود در پنجاه و يکمين سفر استانی دولت امروز چهارشنبه به مدت دو روز به استان کرمانشاه در غرب کشور صورت بگيرد ، نوشته که استاندار کرمانشاه دليل لغو اين سفر را برودت هوا اعلام کرده است.


جام جم در عين حال تاکيد کرده که لغو اين سفر « پس از آن اعلام می شود که مجمع نمايندگان استان کرمانشاه روز دوشنبه در بيانيه‌ای اعلام کرد به دليل بی توجهی مسئولان رياست جمهوری به مشکلات مردم استان در سفر هيئت دولت به اين استان، رئيس جمهور را همراهی نخواهند کرد. »


محاسبه قيمت گاز مشترکان پرمصرف با نرخ صادراتی


روزنامه خراسان قطع گاز ۲۵ اداره دولتی در مشهد را مورد توجه قرار داده و به نقل از مديرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نوشته « گاز مشترکان پر مصرف خانگی و تجاری هم در نوبت دوم قطع خواهد شد. »


به نوشته اين روزنامه علی رضا معراجی همچنين به مشترکان پرمصرف گاز خانگی و تجاری در استان خراسان هم هشدار داده و، و از تهيه فهرست مشترکان پرمصرف گاز در اين ٢ بخش خبر داده است و گفته که در مرحله بعد گاز اين مشترکان قطع می شود.


مديرعامل گاز خراسان رضوی به اين روزنامه گفته « الگوی مصرف ماهانه گاز را برای مشترکان خانگی ٧٥٠ متر مکعب در فصل زمستان است ، و گاز مشترکانی که تا يک هزار و ٣٥٠ متر مکعب در ماه مصرف کنند، به قيمت صادراتی محاسبه می شود. »


مقامات وزارت نفت و شرکت گاز پيشتر اعلام کرده بودند که برخلاف زمستان سال گذشته امسال مشکلی بری تامين گاز مشترکان ندارند.


رسيدگی به پرونده سردار نيروی انتظامی ادامه دارد


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، خبر داده که پرونده تخلفات سردار سابق نيروی انتظامی همچنان در دست بررسی است.


اين روزنامه بدون ذکر نام « سردار رضا زارعی » فرمانده سابق نيروی انتظامی استان تهران ، از قول سخنگوی قوه قضائيه نوشته « پرونده اين فرمانده سابق نيروی انتظامی ، دارای دو بخش بوده که يک بخش آن در رابطه با مسائل اخلاقی است که در دادگاه کيفری مطرح است ، و پرونده ديگر نيز درخصوص مسائل مالی است که بازپرس پرونده در حال تحقيق در اين زمينه است. »


سردار رضا زارعی فرمانده وقت نيروی انتظامی استان تهران زمستان سال ۸۶ به اتهامات اخلاقی و مالی بازداشت و از سمت خود برکنار شده است.


XS
SM
MD
LG